VOORWOORD
VOORZITTER COÖRDINATOR LEDENRAAD

Samenwerking in de maak

Wat is er leuker dan op de dag van de verpleging (12 mei) met dit stukje bij te dragen aan de verfraaide versie van het jaarverslag? Nou weinig eigenlijk, vind ik, als je op deze - zo zie ik het - eigentijdse wijze bijdraagt aan de verantwoording van je prestaties aan de leden.

In ons jubileumjaar (25 jaar NU’91) is er weer hard aan de weg getimmerd om onze ruim 30 duizend leden zoveel mogelijk te behagen.

Sprekende voorbeelden zijn de voortrekkersrol van NU’91 bij het verkrijgen van onregelmatigheidstoeslag over verlof. Hier zijn we leading in geweest en mijn collega’s op het werk spreken nog met respect over onze belangenorganisatie en wat er voor hen is binnen gesleept. Petje diep af. Daarnaast is er een handreiking naar de leden gedaan door ook op de avonden telefonisch bereikbaar te zijn voor leden met vragen en arbeidsvoorwaardelijke problemen. Verder hebben we een boost kunnen geven aan de communicatie met onze leden door live online te gaan. Een unicum nog in de zorgwereld, zo kwam mij ter ore. Ook onze onderhandelaars hebben volop kunnen scoren voor de leden in de cao’s.

En dit alles binnen een organisatie die in een financieel gezonde omgeving kan blijven acteren.

Dus op naar de volgende pagina’s van deze makkelijk leesbare versie. Hoezo jaarverslagen saai?

Govert Droste,
coördinator ledenraad NU’91